Розробки уроків та заходів


Інноваційний урок з фізичної культури (9 клас)

     Тема уроку: Розвиток фізичних якостей методом колового тренування.
     Мета: Виховувати потребу в учнів у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом,  свідоме ставлення до свого здоров'я. Розвивати морально-вольові якості: силу волі, колективізм, наполегливість.
     Завдання уроку:
1.     Розвивати швидкість, спритність, силу, гнучкість, швидкісно-силові якості за допомогою методу колового тренування.
2.     Сприяти розвитку уваги, вихованню дисциплінованості, організованості, цілеспрямованості, кмітливості, взаємодопомоги.
3.     Формувати навички швидко й чітко виконувати запропоновані завдання.
     Інвентар та обладнання: Технічні засоби для демонстрації слайдів, музичного супроводу, секундомір (3 шт.), рулетка, свисток, гімнастичні палиці, конуси, кубики для "човникового" бігу, поперечина низька, скакалки (3 шт.), гімнастичні мати (2 шт.), каремати для виконання вправ на гнучкість, вирізані з паперу кола зеленого та червоного кольору для вправи "Світлофор".
     Місце проведення: спортивна зала.
Хід уроку

Зміст уроку
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
І Підготовча частина уроку (10 хв.)
1
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку.
1,5 хв.
Шикування в шеренгу по одному.
2
Повторення інструктажу з БЖД.
1 хв.

3
Вимір ЧСС.
30 с.
Готовність учнів до уроку.
4
Різновиди ходьби:
-          звичайна;
-          на носках, п'ятках, зовнішній, внутрішній частині стопи;
-          перекатом з п'ятки на носок;
-          у напівприсіді;
-          у присіді;
-          прискорена ходьба.
1,5 хв.
В колону по одному. Інтервал – 1,5 м. Звернути увагу на помилки під час виконання.
5
Різновиди бігу:
-          звичайний;
-          приставними кроками (лівим і правим боком);
-          спиною вперед;
-          перехресним кроком (лівим і правим боком);
-          з високим підніманням колін;
-          із закиданням гомілок назад;
-          зі зміною напрямку.
1,5 хв.
Слідкувати за диханням.
В колону по одному. Інтервал – 1,5 м. Звернути увагу на помилки під час виконання.
6
ЗРВ в русі:
1) В. п. – руки на поясі.
    1 – нахил голови вперед;
    2 – назад;
    3 – вліво;
    4 – вправо.
2) В. п. – кисті в “замок” біля грудей.
    1 – руки вперед;
    2 – руки до грудей;
    3 – руки вгору;
    4 – В. п.                
3) В. п. – руки до плечей.
    1 – 4 – колові обертання вперед;
    5 – 8 – колові обертання назад.             
4) На кожен крок випад уперед.
    1 – випад правою ногою;
    2 – приставити ногу;
    3 – випад лівою ногою;
    4 – приставити ногу.
5) На кожний крок нахил тулуба вперед з діставанням руками носків ніг.                

4 – 6 р.




4 – 6 р.




4 – 6 р.


4 – 6 р.




20 с.
Клас рухається в колону по одному.
Дотримуватися інтервалу.



Слідкувати за правильністю виконання.
7
Вправи на відновлення дихання.
30 с.

8
Шикування в шеренгу.
30 с.

9
Вимір ЧСС.
30 с.

Основна частина уроку (30 хв.)
1
Перешикування з колони по одному в колону по чотири за кольором спортивної форми (4 групи).
30 с.

2
Повідомлення завдань основної частини уроку (робота на станціях):
1 станція – "Силова":
дівчата – підтягування на низькій поперечині (3 х 8ˆ - 12*), хлопці – згинання та розгинання рук в упорі лежачи (3 х 10ˆ - 15*) з перервами для відпочинку.
2 станція – "Стрибкова":
дівчата і хлопці виконують по 2 стрибка з місця та по 2 потрійних стрибка з місця  на результат.
3 станція – "Скакалочна":
дівчата і хлопці виконують стрибки через скакалку за 30 с. на результат (3 спроби з перервами для відпочинку).
4 станція – "Гімнастична":
дівчата і юнаки виконують піднімання тулуба в сід (дівчата – 2 х 15ˆ - 20*, хлопці 2 х 20ˆ - 25*), між підходами – вправи на гнучкість та відпочинок.
5 станція – "Човникова":
дівчата і хлопці виконують "човниковий" біг 4 х 9 м з завданням за зразком: учень рухається від лінії старту, оббігаючи гімнастичні палиці, покладені на підлогу, приставним кроком, бере кубик, який лежить в півколі за лінією фінішу, повертається назад, оббігаючи гімнастичні палиці приставним кроком, кладе кубик в півколо за стартовою лінією, повертається до лінії фінішу, оббігаючи конуси, які стоять на підлозі, змійкою, бере другий кубик і повертається до лінії старту, оббігаючи конуси, кладе кубик в півколо. Вправа виконується на час. Учні виконують по черзі по дві спроби з перервою для відпочинку. 
 












                                                                      

1 хв.

28 хв.
Кожна команда отримує путівник (картку з завданнями). Колір картки відповідає кольору командної форми (червона, біла, синя, жовта).
Починати виконання вправ за сигналом.
Перехід від станції до станції під музику "Летка - енка" (в колоні, тримаючи один одного за пояс).
Зміна станцій відбувається відповідно до путівників для кожної команди за годинниковою стрілкою.
Час перебування на кожній станції – до 5 хв.
Слідкувати за самопочуттям учнів.
3
Шикування в колону по чотири у вихідне положення.
30 с.

Заключна частина уроку (5 хв.)
1
Перешикування з колони по чотири в колону по одному, в шеренгу.
30 с.

2
Вправи на розслаблення м'язів та відновлення дихання.
30 с.

3
Шикування в шеренгу.
30 с.

4
Вправа "Світлофор" (перевірка теоретичних знань).
2,5 хв.

5
Вимір ЧСС.
30 с.

6
Підбиття підсумків уроку. Оцінювання. Повідомлення домашнього завдання.
30 с.
Щоденно виконувати ранкову гімнастику. Вправи на розвиток гнучкості.
7
Організований вихід учнів зі спортивної зали.



План-конспект
інтегрованого уроку з фізичної культури та математики для учнів 7-го класу
    
     Модуль: Гандбол
     Мета: Популяризація виду спорту, вивчення навичок техніки гри у гандбол, розвиток основних фізичних якостей.
     Завдання уроку:
     1. Розвивати швидкість, спритність, силу, швидкісно-силові якості за допомогою методу колового тренування.
     2. Навчити вести підрахунки для обчислень результатів виконання вправ за допомогою математичних дій (додавання, ділення).
     3. Закріпити техніку ведення, кидків, передач гандбольного м’яча.
     4. Сприяти вихованню дисциплінованості, організованості, кмітливості, взаємодопомоги.
     5. Формувати в учнів навички самонавчання та самостійності під час занять фізичними вправами.
     Інвентар та обладнання: секундоміри (4 шт.), свисток, спортивна форми різних кольорів (4 комплекти), рулетка, гімнастичний мат, кубики для «човникового» бігу (4 шт.),  скакалка (3 шт.), калькулятори (5 шт.), м’ячі гандбольні (8 шт.), ворота гандбольні (2 шт.), фішки.
     Місце проведення: спортивна зала.

Хід уроку
Зміст уроку
Дозування

Організаційно-методичні вказівки
І Підготовча частина уроку (10 хв)
1
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку.
1,5 хв
Шикування в шеренгу по одному.
2
Повторення інструктажу з БЖД.
1 хв
Проводиться в формі питання – відповідь.
3
Вимір ЧСС за 15 с.
30 с
З метою перевірки готовності учнів до уроку.
4
Різновиди ходьби:
     - звичайна;
     - на носках, п’ятках, зовнішній, внутрішній частині стопи;
     - перекатом з п’ятки на носок;
     - у напівприсіді;
     - у присіді;
     - прискорена ходьба.
1 хв
В колону по одному.
Інтервал 1 – 1,5 м.
Звертати увагу на помилки під час виконання.
5
Різновиди бігу:
     - звичайний;
     - приставними кроками лівим боком;
     - повільний;
     - приставними кроками правим боком;
     - повільний;
     - приставними кроками почергово: 2 – правим, 2 – лівим боком;
     - повільний;
     - спиною вперед;
     - повільний;
     - біг з високим підніманням колін;
     - повільний;
     - біг з закиданням гомілок назад;
     - повільний;
     - стрибки на лівій нозі;
     - повільний;
     - стрибки на правій нозі;
     - повільний.
2 хв
Слідкувати за диханням.
В колону по одному.
Інтервал 1 – 1,5 м.
Звертати увагу на помилки під час виконання.
Бігові вправи виконуються по діагоналі спортивного залу за принципом:  повільний біг по колу – бігова вправа по діагоналі – біг по колу – і т. д.




6
ЗРВ в русі:
1) В. П. – руки на поясі.
     1 – нахил голови вперед;
     2 – назад;
     3 – вліво;
     4 – вправо.
2) В. П. – кисті рук в «замок» біля грудей.
     1 – руки вперед;
     2 – В. П.;
     3 – руки вгору;
     4 – В. П.
3) В. П. – руки до плечей.
     1-4 – колові обертання вперед;
     5-8 – колові обертання назад.
4) На кожен крок випад уперед.
     1 – випад лівою ногою;
     2 – приставити ногу;
     3 – випад правою ногою;
     4 – приставити ногу.
5) На кожний крок – нахил тулуба вперед-вниз з діставанням руками носків ніг.

5 – 6 р.




5 – 6 р.




5 – 6 р.


6 – 8 р.




8 – 10 р.
Клас рухається в колону по одному.
Слідкувати за дотриманням інтервалу, за правильністю виконання.
7
Вправи на відновлення дихання.
30 с

8
Перешикування з колони по одному в колону по чотири (за кольором форми).
30 с

9
Вимір ЧСС за 15 с.
30 с
З метою перевірки готовності учнів до основної частини уроку.
ІІ Основна частина уроку (31 хв)
1
Повідомлення завдань основної частини уроку для роботи на станціях:

1 станція – «Силова»:
комплексна силова вправу: згинання та розгинання рук в упорі лежачи протягом 30 с (дівчата – від лави) + піднімання тулуба в сід протягом 30 с.


2 станція – «Човникова»:
«човниковий» біг 4х9 м.

3 станція – «Стрибкова»:
стрибок в довжину з місця.

4 станція – «Скакалочна»:
стрибки через скакалку протягом 30 с.

В кожній групі заздалегідь обирається капітан, який самостійно фіксує за допомогою секундоміра або рулетки результати.
Кожен учень фіксує свій результат в спеціальному протоколі (рахує за допомогою калькулятора середній показник своїх спроб) і самостійно оцінює себе (ставить бали) відповідно до шкали оцінювання.

30 с


3 – 4 хв






3 – 4 хв


3 – 4 хв


3 – 4 хв












Робота в групах з використанням колового методу (в кожній групі 5-6 учнів).
Виконання вправи розраховано на 1 хв (на результат).
Вправа виконується по черзі (перша підгрупа виконує вправу, інша – рахує кількість повторень). Надається одна спроба.
Учні виконують по черзі по дві спроби на результат з перервою для відпочинку.
Учні виконують по черзі по три спроби на результат з перервою для відпочинку.
Учні виконують по черзі по дві спроби на результат з перервою для відпочинку.
Починати виконання вправ на станціях за сигналом вчителя. Зміна станцій відбувається по колу за годинниковою стрілкою. Час перебування на станції – до 4 хв. Учитель слідкує за дотриманням правил техніки безпеки, самопочуттям учнів, фіксацією результатів та правильністю виконання вправ.
2
Шикування в чотири колони (за кольором форми)
30 с

3
Повідомлення завдань для роботи на станціях:

1 станція – Ведення гандбольного м’яча правою і лівою рукою з обведенням перешкод (фішок) з наступним кидком у ворота у стрибку з відстані 6 – 7 м.

2 станція – Ведення гандбольного м’яча на швидкість на відстань 15 м.

3 станція – Передачі м’яча в стіну на швидкість з відстані 3 м протягом 30 с.

4 станція – Виконання штрафного кидка з відстані 7 м у визначений кут воріт.
30 с

3 – 4 хв.




3 – 4 хв


3 – 4 хв


3 – 4 хв
Робота в групах з використанням колового методу (в кожній групі 5-6 учнів).
Починати і закінчувати виконання вправ на станціях за сигналом вчителя.
Зміна станцій відбувається по колу за годинниковою стрілкою. Час перебування на станції – до 4 хв.
Учитель слідкує за дотриманням правил техніки безпеки, самопочуттям учнів та правильністю виконання вправ.
4
Шикування в чотири колони у вихідне положення.
30 с

5
Вимір ЧСС за 15 с.
30 с
З метою перевірки самопочуття учнів.
Заключна частина уроку (4 хв)
1
Перешикування з колони по чотири в колону по одному.
30 с

2
Ходьба по колу, вправи на розслаблення м’язів та відновлення дихання.
30 с

3
Шикування в шеренгу.
30 с

4
Вимір ЧСС за 15 с.
30 с
З метою перевірки самопочуття учнів.
5
Підведення підсумків уроку, оцінювання учнів (відповідно до підсумкової відомості оцінки результатів виконання вправ).
1,5 хв

6
Повідомлення домашнього завдання.
30 с
Вправи на розвиток гнучкості: нахили тулуба вперед з положення сидячи 4х10^ - 20*.
7
Організований вихід учнів зі спортивної зали.








Немає коментарів:

Дописати коментар